• تلفن:35274002 -031

  • موبایل:09133099465

آشنایی با همزن (میکسر) مخصوص آشپزخانه های بزرگ

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 2.75 (2 Votes)
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

امروزه همزن برقی به یک ابزار ضروری در آشپزخانه های بزرگ تبدیل گردیده است. در گذشته آشپزهای آشپزخانه های بزرگ قبل از اینکه بخواهند آشپزی را شروع کنند، نیاز بود که خمیر شیرینی را با دست درست کنند، سفیده تخم مرغ یا خامه را به صورت دستی هم می زدند و دستشان درد می‌گرفت.

همچنین برای اطمینان از عالی بودن نان‌های خود نیاز بود که به تکنیک ورز دادن نان مسلط شوند که برای تهیه نان در مقدار زیاد کار طاقت فرسایی بود. اما امروزه، یک همزن می‌تواند همه این وظایف را برای آنها انجام دهد و احتمالاً کارها را بهتر نیز انجام می‌دهد.

همزن میکسر چیست؟

همزن را با عنوان میکسر نیز می شناسیم که وظیفه مخلوط کردن، غلیظ کردن و یکنواخت کردن انواع مواد خشک و خیس را بر عهده دارد. این وسیله اولین بار توسط شخصی به نام رالف کالیر اختراع شد.

چرا باید از همزن (میکسر) استفاده کنیم؟

در گذشته به دلیل کمبود وسایل مورد نیاز برای آشپزی عموما پخت غذا سخت بود و زمان بیشتری را نیاز داشت. اما امروزه با افزایش تنوع وسایل برقی و طراحی انواع وسایل مورد نیاز، در کمترین زمان می‌توان غذای مورد نظر را تهیه کرد.
همزن ‌ها یکی از پرکاربرد ترین وسایلی می باشند که در آشپزخانه های کوچک و بزرگ، کمک زیادی به آشپزها می‌کنند. این دستگاه ها دارای قدرت مناسبی بوده و توانسته اند طرفداران زیادی را به خودشان جذب کند. همزن یا میکسر، با داشتن سرعت‌های چرخش پره مخلوط‌کن گوناگون، می‌تواند مخلوط ‌های مختلفی را برای شما تهیه کند.

مقایسه مخلوط کن و همزن یا میکسر

مخلوط کن

مخلوط کن دستگاهی است که در انتهای آن یک ظرف با تیغه قرار دارد. این تیغه با کمک موتور الکتریکی چرخانده می شوند تا مواد داخل ظرف مخلوط گردد. بعضی از مخلوط کن ها نیاز به افزودن مایع به ذرات مواد غذایی جامد دارند که بتوانند این ذرات را جابجا کنند و آن ها را در تماس با تیغه قرار دهند. این مورد انجام می شود که مواد خرد شوند و به طور مساوی بریده شوند.
موتور مخلوط کن به گونه ای طراحی شده است که بتوان سرعت های مختلف را تنظیم کرد. تنظیم سرعت به نوع مواد غذایی که باید مخلوط شود بستگی دارد . از مخلوط کن ها می توان برای خرد کردن یخ ، تهیه پوره ، حل کردن مواد جامد در مایعات ، مخلوط کردن سبزیجات پخته شده در خمیر یا سوپ و غیره استفاده کرد.
بعضی از مخلوط کن ها گزینه تغییر تیغه ها را دارند تا بتوانند چندین کار را در آشپزخانه انجام دهند.

همزن

همزن دستگاهی است که در آشپزخانه ها برای کمک به مخلوط کردن مواد غذایی مایع مورد استفاده قرار می گیرد. ایده همزن برای هم زدن تخم مرغ آغاز شد ، اما امروزه توانسته جایگاه مهمی را در آشپزخانه برای کارهای مختلفی به خود اختصاص دهد. میکسر های مدرن دارای یک همزن هستند که می تواند درون یک ظرف حاوی مایعات غوطه ور گردد.
در حالی که انتهای دیگر میکسر درون قسمتی قرار دارد که دارای موتور می باشد. همزن با فشار زیاد و با فشار دادن یک دکمه روی بدنه می چرخد و کار مخلوط کردن یا همزدن را در عرض چند ثانیه انجام می دهد. میکسر را می توان بیرون آورد و شستشو داد و به راحتی زیر آب شیر شست تا بعدا دوباره استفاده شود.
• از میکسر برای هم زدن کرم ها و تخم مرغ استفاده می گردد. در صورتی که از مخلوط کن برای خرد کردن مواد غذایی و حل کردن مواد غذایی جامد در مایعات استفاده می شود.
• یک میکسر دارای یک یا دو همزن است که درون ظرفی (که موادی که قرار است مخلوط شوند وجود دارد) غوطه ور می شود، قرار دارد. انتهای دیگر میکسر حاوی موتوری است که این همزن ها را می چرخاند.
• مخلوط کن از ظرفی تشکیل شده است که یک تیغه را با کمک یک موتور در پایه می چرخاند.
مواد غذایی به کمک تیغه هایی که در بعضی از مخلوط کن ها قابل تغییر هستند خرد می شوند تا بتوانند وظیفه مورد نظر را انجام دهند.
• میکسر می تواند خمیر درست کند در حالی که مخلوط کن اسموتی تهیه می کند.

کارکرد و کاربرد های همزن میکسر

همه ما با وظایف یک همزن آشنایی داریم و می دانیم که همزن ها به طور کلی برای مخلوط کردن و همگن سازی مواد مختلف به کار گرفته می شوند مثلا مناسب برای شیرینی ، بستنی ، کیک ، پوره سیب زمینی ، نان ، پیتزا ، گوشت کباب کوبیده است. اگرچه دستگاه های همزن انواع گوناگونی دارند اما اساس کار همه آنها مشابه یکدیگر است. از همزه ها در مکان های زیر استفاده می شود:
• کارگاه های شیرینی پزی
• خمیر گیری
• قنادی ها
• رستوران ها
• کافه ها
• فست فودها
• بیمارستان ها
• تالارها
• رنگ سازی
• همزن قنادی
• آشپزخانه های صنعتی
• مخلوط کردن تخم مرغ ، خامه ، انواع خمیر
در خرید این همزن ها نیز مانند سایر وسایل آشپزخانه دقت کنید و فقط به ظاهر آن توجه نکنید. این همزن ها نیز در انواع مختلف ساخته شده اند. خرید همزن های صنعتی بستگی به نیاز شما متغیر است پس برای اینکه بدون مشکل همزن را بخرید نیاز دارید تا قبل از خرید تحقیق کنید و همزن مناسب برای کار خود را پیدا کنید.
خرید این همزن ها با توجه به بودجه ای که در نظر گرفته اید نیز متغیر است پس حتما بودجه بیشتری برای خرید این همزن ها در نظر بگیرید تا بهترین و مناسب ترین همزن را بخرید. هنگامی که تصمیم به خرید همزن گرفتید ، همزن با بهترین کیفیت را خریداری کنید.

خرید همزن یا میکسر گوشت از مجموعه اصفهان تک ماشین

یکی از مواردی که از همزن استفاده می شود، برای تهیه گوشت کوبیده است. دستگاه تولیدی در مجموعه اصفهان تک ماشین با ویژگی های منحصر به فردی که دارد، به شما خمیر گوشتی فوق العاده مناسب ارائه می دهد.
برای آشپزخانه هایی که کوبیده در تعداد بالا به مشتریان ارائه می دهند ، این دستگاه می تواند بسیار کمک کننده باشد و در زمان کوتاهی، مقدار زیادی خمیر یک دست ارائه دهد.
از این خمیر می توانید در دستگاه سیخ گیر استفاده کنید. این دستگاه نیز توسط همین مجموعه عرضه می شود. از میکسر در آشپزخانه ها برای موارد دیگر نیز می توان استفاده کرد. جهت آشنایی بیشتر با این دستگاه می توانید به صفحه محصول مربوطه مراجعه کنید.

مشاهده توضیحات میکسر گوشت

چند نفر آنلاین داریم

ما 234 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

آخرین اخبار و محصولات

22 ارديبهشت 1401 / مدیر وب سایت
23 فروردين 1401 / مدیر وب سایت
16 بهمن 1400 / مدیر وب سایت

کاتالوگ

Analytical

آخرین محصولات

16 بهمن 1400 / مدیر وب سایت
24 اسفند 1399 / مدیر وب سایت
24 اسفند 1399 / مدیر وب سایت
23 مرداد 1399 /

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه شرکت اصفهان تک ماشین از اخرین اخبار ، محصولات و تخفیفات ویژه با خبر شوید .
Subscribe now